انتخاب رنگ مناسب تابلو مغازه

انتخاب رنگ مناسب تابلو مغازه

انتخاب رنگ مناسب تابلو

کارل گوستاو یونگ یکی از روانشناسان مطرح می کند که “رنگ زبان مادری ناخودآگاه است” و ما با این موضوع موافقیم. بینایی یکی از مهم ترین حواس است و به ما اجازه می دهد تا احساسات را درک کنیم و حسی که در فضا جریان دارد را دریابیم. به همین دلیل است که انتخاب رنگ ها در فروشگاه ها بسیار مهم است. بسیاری از برندها هنگام برقراری ارتباط با مشتریان خود به آنها واگذار می کنند، زیرا از طریق سایه های مختلف می توانیم بر ادراک یا احساسات آنها تأثیر بگذاریم.

اگر در ابتدای مسیر مدرن سازی کسب و کار یا ایجاد تابلو مناسب برای شرکت، دفتر کار، مغازه، فروشگاه و … خود هستید، در این نوشته از مقالات تخصصی تابلو سازی اصفهان به شما می گوییم که چگونه رنگ تابلو خود را انتخاب کنید و به تأثیر مطلوب بر روی مخاطبان هدف خود، برسید.

اهمیت انتخاب نوع مناسب تابلو

تابلوی یک موسسه، اماکن تجاری، فروشگاه ها و مغازه یک تابلوی تجاری است که در خارج از محل فروش معمولا بالای درب ورودی قرار می گیرد. تابلوی بیرونی باعث می شود که نام کسب و کار برای عابران شناخته شود و آن را از سایر مشاغل مجاور متمایز کند.

بنابراین، کارکرد اصلی این علائم و تابلو ها شناسایی بصری کسب و کار و متمایز کردن آن از رقبا است. به همین دلیل بسیار مهم است که نوع مناسبی از تابلو ها را انتخاب کنید، بدانید که چگونه رنگ مناسب خود را انتخاب کنید و انتخاب خوبی از مواد تابلو سازی داشته باشید.

از آنجایی که طراحی باید با تصویر شرکتی کسب و کار همراه باشد، و با توجه به نوع کسب و کار و خدمات یا محصولاتی که مشتری می تواند در آن پیدا کند، پیش بروید. از طرف دیگر، انتخاب خوب شامل در نظر گرفتن نوع چاپ مورد نیاز، رنگ برند، برش شبرنگ اصفهان ، برش روز رنگ اصفهان ، پشتیبانی و شرایط آب و هوایی است که تابلو باید با آن روبرو شود.

انتخاب رنگ مناسب تابلو

چگونه رنگ لیبل خود را انتخاب کنیم؟

رنگ تابلو تبلیغاتی شما بر مشتریان شما تأثیر می گذارد. مثل رنگ ظروف، دیوارهای خانه یا لباس هایی که می پوشیم. در همه موارد، روانشناسی رنگ کار خود را انجام می دهد، بدون اینکه ما بیشتر اوقات از آن آگاه باشیم. به این معنی که رنگ ها بر روی مشتری تاثیر روانی می گذارند که می تواند باعث شود فرد تصمیم بگیرد وارد یک شرکت شود یا رقبای آن که همسایه است و تابلو آن توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

به همین دلیل دانستن نحوه انتخاب رنگ نشانه موضوع مهمی است که نیاز به زمان دارد. و اولین قدم در انتخاب یک رنگ مناسب برای شرکت شما این است که در مورد مشتری مورد نظر خود و آنچه می خواهید به آنها منتقل کنید فکر کنید.

رنگ ها چگونه باید ترکیب شوند

پیشنهاد ما ترکیب ساده رنگ ها در پوسترهای تبلیغاتی و تابلو برجسته اصفهان با حداکثر استفاده از ۲ یا ۳ رنگ اصلی است. باید به خاطر داشت که رنگ ها معانی مختلفی را ارائه می دهند، بنابراین استفاده بیش از حد می تواند باعث سردرگمی و پیچیدگی در درک پیام شود.

استفاده همزمان از رنگ های متضاد باعث ایجاد تنش بصری می شود که مکانیسم ادراکی ما را فعال می کند. استفاده از رنگ‌های مشابه (نزدیک به چرخه رنگ) باعث ایجاد احساس آرامش و راحتی می‌شود، به این ترتیب به طرح‌های بصری ظریف ‌تری دست خواهیم یافت. کنتراست بسیار موثراست، همیشه به روشی اشاره دارد که در آن یک رنگ از دیگری متمایز می شود. در بیشتر موارد، زمانی که بخواهیم یک عنصر را بر دیگری برجسته کنیم، کنتراست ایجاد می کنیم. در ساخت تابلوهای تبلیغاتی باید در نظر داشته باشیم که همه چیز نباید کنتراست بالایی داشته باشد زیرا پیام های گیج کننده ایجاد می کنیم و در نهایت مشخص نمی شوند. در بسیاری از مواقع، کنتراست کم، طرح های بسیار زیباتری ایجاد می کند.

معنی هر رنگ مناسب برای بنر و تابلو های تبلیغاتی

گام بعدی برای انتخاب رنگ علامت خود این است که معنای هر رنگ را بدانید، در اینجا برخی از آنها وجود دارد:

سبز. سبز یک روند است، زیرا ما به طور فزاینده ای از مراقبت و احترام به محیط زیست آگاه هستیم. این رنگ ما را به طبیعت می برد. ارزش های زیست محیطی، طراوت و تمیزی را منتقل می کند. این یک رنگ عالی برای مشاغل مرتبط با سلامت، رستوران ها و محصولات مرتبط با طبیعت است.

آبی. آبی مترادف با آرامش و امنیت است. اعتماد به نفس می دهد، به همین دلیل است که برای مشاغل مالی، متخصصان بهداشت، حمل و نقل و مخابرات محفوظ است.

قرمز. قرمز رنگی است که باعث ارتعاش ما می شود و با شور و جوانی همراه است. ما معمولا آن را در فروشگاه های مخابرات، موسیقی، دنیای موتور، مواد غذایی و فناوری می بینیم.

رنگ بنفش. بنفش با مقدسات و پاکی همراه است. این نماد زندگی معنوی است. همچنین یک رنگ پیچیده و ظریف است که بازتاب را تقویت می کند. ما آن را در مراکز زیبایی و آرایشی، مراکز ورزشی و فروشگاه های مد می بینیم.

زرد. مانند یک روز آفتابی خوب، انگیزه و انرژی مثبت را منتقل می کند. انرژی را بیدار می کند، به همین دلیل برای آژانس های مسافرتی، آکادمی ها یا مراکز ورزشی مناسب است.

انتخاب رنگ مناسب تابلو

نارنجی. شادی و نوآوری را منتقل می کند. این یک رنگ خوب برای علائم شرکت های فناوری یا الکترونیک است.

سفید. رنگ خلوص، الهام بخش اعتماد به نفس و آرامش است. ایده آل برای مشاغل بهداشتی یا فعالیت های کودکان.

مشکی. رنگی زیبا که متانت و پیچیدگی را نشان می دهد. آن را در عطاری ها، آرایشگاه ها یا مراکز لوکس می بینیم.

سخن پایانی

اگر در این زمینه ساخت تابلو برجسته ، تابلو سازی چلنیوم اصفهان و انواع رنگ مناسب برای تابلو ها به مشاوره نیاز دارید و یا اینکه چه متریالی را برای تابلوی شرکت خود انتخاب کنید، تعلل نکنید با ما تماس بگیرید. ما در مجموعه الماس نگار یکی از بهترین ها در زمینه تابلو سازی هستیم و می توانیم انواع مختلفی از تابلو ها را با توجه به نیاز و سلیقه مشتری طراحی و تولید کنیم. از شما سپاسگذاریم که تا پاین این مقاله همراه ما بودید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *