تابلو برجسته تبلیغاتی چیست

تابلو برجسته تبلیغاتی چیست

تابلو برجسته تبلیغاتی چیست

در سالهای نه چندان دور در ایران، زمانی که هنوز به این سطح از پیشرفته بودن و صنعتی شدن تجهیزات دست نیافته بودیم، بیشتر کارها به صورت دستی و بدون استفاده از ماشین آلات انجام می شد. یکی از این موارد که با استفاده از دست انجام می شد تابلو سازی اصفهان و همچنین در سراسر کشور بود.

کارکنانی که در زمینه تابلوسازی مشغول به کار بودند باید با استفاده از قیچی و اره های دستی حروفی را آماده کرده بودند برش می دادند، این کار چندین مشکل داشت. اول اینکه این مرحله بسیار وقت گیر بود و تقریبا مدت زمان زیادی از یک کارگر را می گرفت تا بتواند حروف آماده شده را برش بدهد. دوم اینکه علاوه بر زمان به علت دستی بودن هیچ وقت تمام دور کار یکدست و یک اندازه نمی شد و نتیجه نهایی کار آنقدر چشم گیر نمی شد. و همه این موارد باعث می شد تا در طول روز شاید یک مورد تابلو تکمیل شود.

مزیت و انواع تابلوهای تبلیغاتی

اما امروز با پیشرفت های چشمگیر در این زمینه و صنعتی شدن کلیه تجهیزات، باعث سرعت بخشیدن در امر تابلو برجسته اصفهان شده است. استفاده از دستگاه های برش لیزر اصفهان ، سی ان سی ، پی وی سی ، آبکاری فانتا کروم و … تابلو های برجسته تبلیغاتی بهتر و با کیفیت تر روانه بازار شده است.

این کیفیت به دلیل تجهیزات پیشرفته است که اولاً سرعت کار را بیشتر کرده است دوماً تمامی اطراف کار یک دست و با دقت و کیفیت بالا تولید می شود. همین امر باعث شده تا افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند با تمایل بالا از این تجهیزات در ساخت تابلو ها استفاده کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با چند نمونه از تابلو های تبلیغاتی برجسته آشنا شوید.

تابلو برجسته از چلنیوم

چلنیوم یکی از مواردی است که به وسیله آن تابلو های برجسته ساخته می شود. تابلو برجسته چلنیوم یکی از پرطرفادار ترین تابلو ها در میان افراد است و اگر در اطراف خود نگاه کنید، مطمئناً در مکان ها مختلف از مطب دکتر و دندانپزشک گرفته تا یک مغازه کوچک در سطح شهر همگی از این تابلو برای اسم و تبلیغات خود استفاده کرده اند.

در ساخت این تابلو ها در مرحله اول حروف با استفاده از برش لیزری پلکسی برش داده می شود سپس چراغ های LED و یا SMD روی آن مونتاژ می شود و سپس تیغ ایی که با استفاده از چلنیوم ساخته شده. این تابلو مدل های مختلفی دارد که عبارتند از: چلنیوم پلکسی دوبل، چلنیوم حاشیه دار، چلنیوم پانچ و یا الماسی ، چلنیوم کریستال ، پلاکسی دوبل و ….

این تابلو سازی پایه اولیه است و مراحل تزئینات که شامل اطراف کار و روی کار است بسته به سلیقه مشتری طراحی و اجرا می شود. همه این موارد، ابعاد کلی کار، اندازه حروف، محیط نصب و … در قیمت نهایی تابلو تاثیر گذار خواهد بود. به طور کلی چلنیوم از آلومینیوم و استیل تشکیل شده که آلومینیوم خاصیت سبکی و استیل قدرت و زیبایی به آن بخشیده است. ماندگاری این دسته از حروف بسیار زیاد است و در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد.

تابلو برجسته از استیل

این نمونه از تابلو بر سردر بسیاری از فروشگاه ها، مغازه ها و … به فور دیده می شود. در گذشته از استیل برای تابلو سازی استفاده نمی شد و از آلیاژ های دیگری مانند آهن ،مس و گالوانیزه استفاده می شد.

اما یک مشکل اساسی در این میان وجود داشت که با تغییرات آب و هوایی مانند برف و باران و … به مرور زمان رنگ تابلو ها از بین می رفت یا دچار نگ زدگی می شدند و دیگر همانند روز اول نبودند. امروزه تابلو های فلزی در سطح شهر و روستا ها را با استفاده از استیل می سازند تا علاوه بر زیبایی دو چندان، در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم و مانند روز اول ماندگار باشد. قابلیت جدید که به این تابلو ها اضافه شده امکان اضافه کردن چراغ های LED به آنها ست. بدین منظور با ایجاد فاصله مناسب میان سطح کار و حروف استیل لامپ های ال ای دی را مونتاژ می کنند.

تابلو برجسته از استیل

تابلو برجسته ساخته شده از نئون پلاستیک

این نمونه از تابلو در گذشته طرفداران زیادی داشت ، به این دلیل که امکان نصب چراغ در میان حروف وجود داشت و نور در سراسر حروف پخش می شد که توجه افراد را به خود جلب می کرد. این تابلو قدیمی برجسته تشکیل شده از حروفی از جنس پلاستیک بود که چراغ های LED در میان آنها می درخشید.

تابلو برجسته وکیوم

تابلو برجسته ساخته شده از وکیوم، برجستگی خاص و بهتری در حروف را ارائه می دهد.نحوه تولید به این صورت است که حروف برش داده شده اولیه را با استفاده از دستگاه و کیوم و حرارت در قالب شکل خاصی در می آورند. در این نمونهه تابلو سازی می توان حروف برش داده شده را مطابق سلیقه مشتری از قالب درآورد.

تابلو برجسته از ترموود

تا به امروز شاید اصطلاح ترموود را در زمینه ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی زیاد شنیده باشید. اما از این چوب منحصر به فرد هم می توان در زمینه تابلو سازی نیز استفاده کرد. چوب ترموود با استفاده از عملیات حرارتی بالا به مقاومتی می رسد که از آن می توان در همه محیط ها استفاده کرد که یکی از آنها تابلو برجسته ترموود است. این تابلو به این صورت است که حروف برجسته روی زمینه چوب ترمو کار می شود. این مدل تابلو بیشتر مناسب برای گالری های هنری یا مزون ها می باشد.

تابلو برجسته پیکسلی

 اگر بخواهیم نمونه ایی از پیشرفته ترین تابلو ها را در زمینه تابلو برجسته نام ببریم، باید به تابلو پیکسلی اشاره کرد. این تابلو تبلیغاتی با قابلیتی طراحی و ساخته شده که پیکسل نوری تعبیه شده در آن، می تواند در هر ثانیه تغییر رنگ دهد و پیکسل های رنگی متفاوتی را به نمایش بگذارد که به نوبه خود می تواند بسیار خیره کننده و برای رهگذران جذاب به نظر برسد.

تابلو برجسته پیکسلی

سخن پایانی

در ابتدا از شما همراهان گرامی تشکر می کنیم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. در این محتوای آموزشی ما توانستیم مدل های کمی از تابلو های برجسته تبلیغاتی را برای شما شرح دهیم که هر کدام قابلیت ها و ویژگی های خاص خودشان را داشتند. مدل های زیاد دیگری نیز وجود دارد که در مقالات آینده به طور کامل در مورد آنها توضیح خواهیم داد. اگر هر کدام این تابلو ها توجه شما را به خود جلب کرده است می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید و آن را برای فروشگاه، مغازه، مطب یا پاساژ خود سفارش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *