کاربرد پلکسی گلاس

کاربرد پلکسی گلاس

کاربرد پلکسی گلاس

اکریلیک که بیشتر به پلکسی گلاس معروف است یکی از پرمصرف ترین مواد مصنوعی در جهان است. حتی اگر قبلاً در مورد این نوع پلاستیک نشنیده باشید، به احتمال زیاد حداقل در مقطعی از زندگی خود با آن در تماس بوده اید یا از آن استفاده کرده اید. اکریلیک بسیار تطبیق پذیر و قوی است که شرکت تابلوسازی چلنیوم اصفهان آن را برای طیف وسیعی از کاربردها در صنایع مختلف استفاده می کنند. از ساخت و ساز تا خرده فروشی، استفاده از ورق های اکریلیک پلکسی گلاس کم نیست. ورق اکریلیک اغلب به عنوان پلکسی گلاس یا شیشه اکریلیک شناخته می شود و چندین دهه است که وجود داشته است و یک ماده ساختمانی جایگزین بسیار قوی تر و ایمن تر از شیشه و سایر پلاستیک ها است. در اینجا به چند روش مختلف که پلکسی گلاس می تواند جایگزین شیشه و سایر مواد به عنوان یک مصالح ساختمانی بادوام استفاده شود، میپردازیم ، اما در ابتدا لازم است  به شناخت پلکسی گلاس بپردازیم.

کاربرد پلکسی گلاس

پلکسی گلاس چیست؟

کلمه پلکسی در ابتدا یک نام تجاری بود که در نهایت به اصطلاح رایج برای ورق های اکریلیک در صنعت ساخت و ساز و تامین ساختمان تبدیل شد. اکریلیک اساساً پلی متیل متاکریلات (PMMA) است که یک ماده پلیمری مصنوعی بسیار بادوام و همه کاره است.

پلکسی گلاس یا اکریلیک، نیز یک ماده ترموپلاستیک است. هنگامی که در معرض گرمای شدید قرار می گیرد، می توان آن را به اشکال و پیکربندی های بسیار متنوعی درآورد تا برای کاربردهای مختلف مناسب باشد. پلکسی گلاس معمولاً برای ایجاد وضوح بصری شفاف است، اما بسته به ترجیحات خاص شما و تابلو سازی اصفهان ،می تواند در طیف گسترده ای از رنگ ها نیز ساخته شود. در ادامه از کاربردهای مختلف آن خواهیم گفت.

موارد استفاده ازپلکسی گلاس

ورق های پلکسی (اکریلیک) بسیار بادوام، همه کاره و چکش خوار هستند. اینها ویژگی های مهمی هستند که این نوع مواد پلاستیکی مصنوعی را برای تعدادی از کاربردها ایده آل می کنند، از جمله:

تابلوها

محافظ عطسه

نمایشگرهای فروشگاهی

نورگیر

سیستم های کانتر محافظ برای جدا کردن مشتریان از همکاران فروش / صندوقدار / کارگران خرده فروشی

آکواریوم ها

کره های مشاهده زیردریایی

چراغ های بیرونی در خودرو

نگهبان و محافظ تماشاگر در پیست هاکی روی یخ

پنجره های هواپیما

حفاظت کنترل شورش برای پلیس و وسایل نقلیه واکنش اضطراری

لنزهای فانوس دریایی

تغییر جهت نور خورشید برای ساختمان ها

انواع فناوری‌ها و ایمپلنت‌های پزشکی مانند لنزهای داخل چشمی، لنزهای عینک، سیمان استخوانی مورد استفاده برای جراحی ارتوپدی، جراحی زیبایی

دندانپزشکی (دندان مصنوعی)

هنر (طراحی مبلمان)

شرکت تابلو سازی اصفهان با عرضه و ساخت و تولید پلکسی گلاس توانسته خدمت شایانی به مشتریان خود ارائه دهد.  موارد ذکر شده  دامنه ی کامل کاربردهایی را که ورق های پلکسی (اکریلیک) برای آنها استفاده می شود را پوشش نمی دهد، اما نشان می دهد که چقدر این ماده به راحتی قابل انطباق است و کاربرد دارد. در ادامه به چند مورد از کاربرد پلکسی گلاس بصورت کاملتر میپردازیم.

ورق اکریلیک برای تابلوسازی

برای صنعت تابلوسازی، شرکت تابلوسازی چلنیوم اصفهان دنیایی از درها را از نظر طراحی منحصر به فرد و تلاش های هنری باز کرده است. این روزها، نه تنها می توان از پلکسی گلاس برای محافظت از علائم چاپی استفاده کرد، بلکه حتی می توان تصاویر را مستقیماً روی آن منتقل کرد و پتانسیل بی حد و حصری را از نظر علائم، نور و تاسیسات هنری ایجاد کرد.

پنجره های تجاری و مسکونی

شیشه همیشه برای پنجره های تجاری و مسکونی استاندارد بوده است. با این حال، در سال های اخیر، پنجره های اکریلیک پلکسی گلاس محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند، زیرا کسب و کارها و صاحبان خانه بیشتر نگران ایمنی و امنیت هستند. پلکسی گلاس همان ظاهر و حس شیشه را ارائه می دهد اما با هزینه بسیار کمتر که متناسب با بودجه شما است. پلکسی گلاس نیز بسیار بادوام تر و در برابر شکستگی مقاوم است. این یک لایه حفاظتی اضافی ارائه می دهد که شیشه های سنتی به دلیل اینکه به راحتی شکسته می شوند نمی توانند.شرکت تابلوسازی اصفهان با ساخت این پلکسی ها با چنین کاربردی سابقه ی عالی در این زمینه دارد.

نورگیر

یکی دیگر از مکان های عالی برای جایگزینی شیشه برای خانه ها و مشاغل، ساخت نورگیر است. پلکسی گلاس تطبیق پذیری بیشتری نسبت به شیشه دارد و قابلیت نصب بر روی هر نوع سقفی را دارد که شیشه محدودیت هایی دارد. ورقه اکریلیک پلکسی گلاس نیز در برابر آب و هوا بسیار بادوام است و ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به شیشه دارد. هنگام استفاده از پلکسی با کاربردهای لعاب، مقاومت بالایی در برابر لکه و خراش دارد و در عین حال شفافیت خیره کننده را حفظ می کند. اکریلیک و پلکسی گلاس ارزش حرارتی بالایی دارند و ساختمان ها را بهتر از شیشه عایق می کنند و به بهبود کارایی سازه شما کمک می کنند.

امکانات ایمن

وقتی صحبت از امنیت می شود، پلکسی گلاس اکریلیک شرکت تابلوسازی چلنیوم اصفهان نقش اساسی را ایفا می کند. ساختمان‌های دولتی، دستگاه‌های خودپرداز، مراکز بازداشت و سایر امکانات امن از پلکسی گلاس برای حفظ امنیت ساختمان و مردم استفاده می‌کنند. از آنجایی که پلکسی گلاس نسبت به سایر مواد سبک تر است، نصب آن آسان است و بسیار مقرون به صرفه است. مقاومت بسیار بالایی در برابر آسیب و ساییدگی دارد و آن را به یکی از قوی‌ترین پلاستیک‌ها تبدیل می‌کند و سطح بالایی از حفاظت را برای تأسیسات ایجاد می‌کند.

پنل های خورشیدی

مشابه سایر کاربردها، پلکسی گلاس ماده ترجیحی برای ساخت پنل های خورشیدی است. در مقایسه با شیشه سکوریت شده، پلکسی گلس در شرایط آب و هوایی سخت بهتر مقاومت می کند و در برابر شکستگی مقاوم تر است و در عین حال اجازه می دهد 90 درصد نور از طریق آن به سلول های خورشیدی عبور کند. یکی از بزرگترین مزیت های پانل های پلکسی، قابلیت برش و فرم دهی آسان آنهاست.

مزیت های کاربردپلکسی گلاس

استفاده از ورق های اکریلیک برای کاربردهای مختلف مزایای بسیار ارزشمندی دارد. پلاستیک اکریلیک سبک وزن و در عین حال بسیار بادوام و در عین حال شکل پذیر است. همچنین ساخت و دستکاری آن برای به دست آوردن هر شکل یا پیکربندی که برای هر برنامه ای نیاز دارید آسان است.

اکریلیک بسیاری از ویژگی های شیشه را دارد زیرا شفاف است و تمیز کردن و نگهداری آن آسان است. اما برخلاف شیشه، اکریلیک ترموپلاستیک، کاملاً مقاوم در برابر آب و هوا و نشکن است.

پایان

حال که با این محصول و کاربردهای آن آشنا شدید تابلوسازی اصفهان با تولید و ساخت انواع پلکسی گلاس با کاربردهای مختلف و رنگهای متنوع و با هزینه ی کمتر نسبت به شیشه نیاز مشتریان را  بخوبی برطرف کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *