از گره چینی چگونه در دکوراسیون منزل استفاده کنیم

از گره چینی چگونه در دکوراسیون منزل استفاده کنیم

از گره چینی چگونه در دکوراسیون منزل استفاده کنیم

گره چینی از هنرهای بسیار قدیمی می باشد گفته می شود که قدمت آن از زمان صفویان و سلجوقیان تا به امروز است. در زمان های گذشته از این هنر در بناهای آجری استفاده می کردند، اما امروزه این هنر گسترش پیدا کرده و در بنا های چوبی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. در هنر گره چینی، مجموعه ای از اشکال هندسی که با نظم و به صورت قرینه در یک کادر کنار هم چیده می شوند.

گره چینی هنر خیلی ظریف و جذابی است که از ۷ نوع تشکیل می شود که عبارتند از : ۱_ گره تند ۲_ گره کند ۳_گره شل ۴_ گره تند و شل ۵_ گره کند و شل ۶_ گره پیلی ۷_ گره درودگری . با در نظر گرفتن طراحی و الگو کشی و ابعاد کار و … گره چینی اجرا می‌شود. شرکت الماس نگار ، هنر گره چینی تایل در اصفهان را به وسیله اشکال هندسی و به صورت منظم و دقیق و قرینه انجام می دهد. و همچنین این شرکت با استفاده از دستگاه های با کیفیت مثل دستگاه سی ان سی ، تایل cnc اصفهان هنر گره چینی را با کیفیت بسیار بالایی اجرا می کند.

کاربرد گره چینی در دکوراسیون منزل :

۱_ گره چینی دکوراتیو :

بعد از گذشت سالها گره چینی چوب هنوز در کارگاه های نجاری ساخته می‌شوند و در ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند، این هنرهای چوبی را در دکوراسیون منزل به عنوان یک دیوار یا پارتیشن جداکننده در همه جای ساختمان مثل: دیوارهای حمام، سرویس بهداشتی، سالن و … می توان به کار گرفت. در داخل ساختمان فضایی را که می خواهید از یک فضای دیگر جدا کنید و نمی خواهید از دیوار گچی استفاده کنید بهترین راه این است که از هنر گره چینی استفاده کنید با این کار هزینه را  پایین تر می آورید. که این هنرها در رنگ های مختلفی وجود دارد و می‌ توانید با انتخاب رنگ و طراحی مناسب دکور منزل خود را بسیار شیک و زیبا کنید.

تایل MDF

۲_ گره چینی در کاشی کاری :

امروزه در بعضی از طراحی کاشی ها از هنر گره چینی اصفهان استفاده می شود که این کار را برای پوشاندن دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه مورد استفاده قرار می ‌دهند. هنگام تهیه کاشی برای منزل توجه داشته باشید که در طراحی آن ها از هنرهای زیبای گره چینی استفاده شده باشد، زیرا رنگ و طرح آن ها در زیبایی دکوراسیون منزل تان تاثیر گذار هستند.

۳_ گره چینی در طراحی سقف :

در طراحی سقف منزل می توانید از یک گچ کار ماهر کمک بگیرید تا با استفاده از هنرهای گره چینی که در سقف اجرا می‌ کند منزل خودتان را بسیار زیبا و دلنشین کنید که در این کار احتیاجی نیست از رنگ های مختلفی استفاده کرد، زیرا از همان رنگ سفید گچ میتوان استفاده کرد و زیبایی سقف منزل را چند برابر کرد.

۴_ گره چینی در کاغذ دیواری :

در کاغذ دیواری نیز از گره چینی استفاده می شود، برای پوشش دیوارهای داخلی منزل و سقف می توان از کاغذ دیواری با طرح های زیبای گره چینی استفاده کرد . برای تغییر طرح اتاق های منزل و اتاق خواب کودک بهترین گزینه کاغذ دیواری با طرح های گره چینی می باشد.

۵_ استفاده از گره چینی در طراحی منزل :

استفاده از گره چینی در طراحی داخلی منزل طرفداران زیادی پیدا کرده است ، این هنر تنوع رنگ و شکل آن بسیار بالا می باشد، بنابراین می توانید با توجه به سلیقه خود در هر مکان و فضای منزل از این هنر استفاده کنید، همچنین از این هنر نیز برای درب و پنجره ، طراحی کتابخانه ، لوستر ، مبلمان ، اکسسوری ها و …  قابل استفاده می باشد.

۶_ استفاده از هنر چینی در اتاق خواب :

در اتاق خواب مهمترین عنصر تخت خواب است که در بعضی از تخت خواب ها روی تخته پشت آن از هنر گره چینی استفاده می کنند که باعث میشود زیبایی تخت خواب را چندین برابر کند و همچنین برای طراحی پارچه رو تختی از طرح های گره چینی استفاده می کنند.

برای زیبا کردن دکوراسیون منزل خود می توانید از وسایل تزیینی که روی آن ها گره چینی به کار رفته است استفاده کنید، از گره چینی از جنس چوب به عنوان لوستر می شود استفاده کرد زیرا در لوستر های آویزی و سقفی با شیشه های رنگی می توانید منزل خودتان را جذاب تر کنید.

تایل MDF

استفاده از تایل گره چینی در دکوراسیون داخلی منزل :

در تایل چینی اگر ضخامت آن بیشتر باشد زیبایی بیشتری به کار می دهد و همچنین باعث مقاومت بیشتر آن می شود در طراحی داخلی ساختمان استفاده زیادی از تایل گره چینی می شود. امروزه در طراحی فضای داخلی ساختمان بدون دیوار از این هنر استفاده می کنند. از تایل pvc در همه فضاهای داخلی ساختمان مثل : سقف ، کفپوش ، دیوار و . . . مورد استفاده قرار می گیرد که در سقف های منزل بیشتر از آن استفاده می کنند. سقف ساختمان در جذابیت دکوراسیون داخلی تاثیر زیادی دارد . تایل های pvc از لحاظ سایز بندی و طرح بسیار متنوع می باشند که باعث زیبا شدن سقف ساختمان می شوند. برای کاهش هزینه از سقف کاذب استفاده می‌کنند که این سقف ها را با تایل های pvc گره چینی طراحی می کنند، نصب سقف کاذب به راحتی و هزینه پایین انجام می شود تایل پی وی سی در سقف های کاذب تغییر فرم و شکل نمی ‌دهد و اگر در این زمینه یک انتخاب درستی داشته باشید می توانید در زیبا سازی کل ساختمان تاثیر زیادی بگذارید .

نتیجه گیری :

گره چینی یک هنر بسیار قدیمی است که از آن در طراحی دکوراسیون داخل منازل استفاده می‌کنند و در زیباسازی منزل تاثیر زیادی نیز دارد این هنر را روی چوب و شیشه و . . . اجرا می کنند و رنگ های مختلفی دارد ، بنابراین به راحتی می توانید طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای اجرای این هنرها بهتر است از شرکت های معتبر کمک بگیرید. شرکت الماس نگار این کار را با دستگاه های پیشرفته و با کیفیت و ظرافت زیادی انجام میدهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *